Persbericht Waterschap Rijn en IJssel

rijn en ijssel

50PLUS neemt voor het eerst deel aan de verkiezingen voor het algemeen bestuur van Waterschap Rijn en IJssel met kandidatenlijst 9.

50PLUS doet op 18 maart 2015 voor de eerste keer in haar bestaan mee aan de Waterschap verkiezingen. Natuurlijk nemen wij ook deel aan de Provinciale Staten verkiezingen op dezelfde dag. 50PLUS is momenteel al vertegenwoordigd in de Provinciale Staten in Gelderland.

Op vrijdag 6 februari vond de loting voor het lijstnummer in het Waterschapshuis te  Doetinchem plaats. Door deze loting heeft de 50PLUS Partij kandidatenlijstnummer 9 toegewezen gekregen.

De 50PLUS kandidatenlijst weerspiegelt ervaring en nieuw talent. Er is een balans gevonden ten aanzien van de regionale spreiding, alsmede aanwezigheid van bestuurlijke en brede maatschappelijke ervaring. De kandidaten kenmerken zich door hun maatschappelijke betrokkenheid en herkenbaarheid.
Het is ook een lijst die recht doet aan de kiezers van 50PLUS. Het enthousiasme van de kandidaten is inspirerend. Zij zullen de komende weken dat enthousiasme ook overbrengen tijdens de campagne voor de Waterschapsverkiezingen 2015.

Het verkiezingsprogramma Eerlijk, Efficiënt en Duurzaam Watermanagement heeft als speerpunten:

• Waterschapslasten eerlijk verdelen tussen bedrijven en burgers
  • Streven naar optimale samenwerking met gemeenten, provincies, drinkwaterbedrijven, Rijkswaterstaat en natuurorganisaties
  • Veilig drinkwater, geen bestrijdings-, bemestings- en geneesmiddelenresten
  • Schoon zwemwater
  • Goede wateropvang als reserve bij lange droge periodes
  • Goede, vooral natuurlijke wateropvang en -afvoer bij omvangrijk aanbod van water
  • Veilige dijken
  • Getijdenwerking en waterstromen gebruiken voor energieopwekking
  • Betere riolering in dorpen en steden, zodat kelders niet vollopen
  • Rioolwater niet in het oppervlaktewater laten komen
  • Regenwater bij voorkeur niet in rioolwater laten komen
  • Bevordering vergroening van steden en dorpen
  • Meer toegang tot dijken, uiterwaarden etc. voor wandelen, fietsen en paardrijden

50PLUS doet mee in vrijwel alle Waterschappen in Nederland, waaronder ook het Waterschap Rijn en IJssel.

De kandidatenlijst van de 50PLUS Partij voor Waterschap Rijn en IJssel ziet er als volgt uit:

1. E.C. (Ernst) te Velde – Arnhem
  2. N.M. (Nelleke) de Jong –  Eibergen
  3. J.J. (Jan) Spaans – Eibergen

ernst en Nelleke

N.M. de Jong                               E.C. te Velde

50PLUS gaat voor een provincie waarin iedereen meedoet! Goede zorg, goed werk, goed wonen en koopkracht op peil, óók voor ouderen. Met aandacht voor mens en dier en respect voor de omgeving.

Meer informatie op de website van 50PLUS Gelderland: www.50plusgelderland.nl

De kandidaten:

Kandidaat 1 en lijsttrekker Ernst te Velde heeft als bedrijfseconomisch adviseur zijn veelzijdige kennis zowel nationaal als internationaal opgedaan in de automobielbranche. Eerst 25 jaar in loondienst en daarna 15 jaar in zijn eigen adviesbureau. Als vrijwilliger heeft hij diverse bestuursfuncties bekleed in diverse ouderenorganisaties. Hij is een betrokken en daadkrachtig bestuurder met veel ervaring.

Kandidaat 2 Nelleke de Jong, geboren en getogen in Scheveningen, al jaren wonende in de Achterhoek. Zij is betrokken bij een duurzame maatschappij. Van oorsprong werkend in het notariaat en advocatuur. Actief bij diverse verenigingen en stichtingen als bestuurslid in de regio Achterhoek. Tevens verricht zij werkzaamheden als mantelzorger. Zij is bestuurslid van 50PLUS afdeling Gelderland.

Kandidaat 3 Jan Spaans, geboren en getogen in Scheveningen, wonende in de gemeente Berkelland. Gepensioneerd ondernemer; thans betrokken bij de schuldhulpverlening, vervoersdienst en vrijwilliger bij een ouderenbond.

Volg 50PLUS Gelderland
This entry was posted in Afdeling Gelderland. Bookmark the permalink.

Comments are closed.